Kategórie      

Reklamačný poriadok

Úvod KontaktReklamačný poriadok

8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)

8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru. Kupujúci, ktorý je podnikateľom je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť v prvom rade priamo v autorizovanom servisnom stredisku. Tento zoznam poskytuje predávajúci. V prípade, že nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu predávajúci.

8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahujú tieto VOP

8.3. Reklamácie sa vzťahujú na tovary a služby zakúpené kupujúcim od predávajúceho prostredníctvom internetového obchodu www.majorshop.sk

8.4. Tieto reklamačné podmienky sú platné pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

8.5. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

8.6. Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru do 2 pracovných dní od prevzatia tovaru. Pokiaľ tak neurobí, nemôže si uplatniť nároky z chýb zistených po tejto prehliadke, len keď preukáže, že tovar mal tieto chyby už v čase prevzatia tovaru. Tovar mu bude vymenený.

8.7. Počas záručnej doby má podnikateľ právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva a dokumentácie oprávnenému zástupcovi predávajúceho.

8.8. Reklamácie vybavuje predávajúci v pracovných dňoch a to písomne. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právu uplatniť reklamáciu v prvom rade v autorizovanom servisnom stredisku. V prípade, že nie je možné zaistiť opravu takýmto spôsobom, opravu zaistí predávajúci. Vtedy si kupujúci uplatní reklamáciu u predávajúceho tak, že tovar doručí na adresu Major, s.r.o., Bukureštská 2558/29, 040 13 Košice – mestská časť Sídlisko Ťahanovce, Slovensko spolu s kópiou platného dokladu o zakúpení a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Tovar môže kupujúci doručiť osobne vo vopred dohodnutom čase s predávajúcim alebo prostredníctvom prepravcu. V prípade doručenia prostredníctvom dopravcu neposielajte balíky na dobierku, takéto balíky nebudú prevzaté. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu hradí kupujúci. Poštovné a iné poplatky sa v rámci reklamačného konania nevracajú. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu, začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie predávajúcemu
b) doručenie reklamovaného tovaru predávajúcemu
c) doručenie kópie platného dokladu o zakúpení tovaru kupujúcim od predávajúceho

Reklamovaný tovar doručí kupujúci na adresu predávajúceho Major, s.r.o., Bukureštská 2559/29, 040 13 Košice – mestská časť Sídlisko Ťahanovce, doporučene. Predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom poistiť. Tovar na dobierku predávajúci nepreberá. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Reklamačný formulár je možné stiahnuť na internetových stránkach www.majorshop.sk, prípadne oň môžete požiadať a bude Vám zaslaný na e-mailovú adresu. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať na +421 917 370 076 alebo na r.major3011@gmail.com.

8.9. Kupujúci je povinný reklamovať chyby tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie chyby.

8.10. Na vybavenie reklamácie od kupujúceho podnikateľa nie je v zákone upravená a bude sa riadiť týmito VOP a bude vybavená najneskôr do 60 kalendárnych dní.

8.11. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

8.12. Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobní závažné ťažkosti.

8.13. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru
b) uplynutím záručnej doby tovaru
c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
d) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu
e) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
f) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR
g) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami
h) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením
i) neodborným zásahom, poškodením pri doprave/preprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci
j) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby
k) bežným opotrebením tovaru alebo jeho časti spôsobným používaním tovaru

8.14. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru
b) výmenou tovaru
c) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
d) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia
e) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

8.15. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Kupujúci podnikateľ, ktorý kupuje výrobok pre podnikateľskú činnosť sa riadi záručnými podmienkami výrobcu s príslušnými podmienkami podľa Obchodného zákonníka. U vybraných produktov je výrobcom záruka pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi obmedzená.

8.16. Záručná doba uvedená v týchto VOP pre osoby, ktoré nie sú podnikateľmi, je v súlade s Občianskym zákonníkom a na tieto Obchodné podmienky sa neuplatňujú

8.17. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu jeho záručnej opravy.

8.18. V prípade ak dôjde k výmene tovaru za nový, dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodne vystavenej faktúry alebo iného daňového dokladu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový, začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.

8.19. Všetky záručné opravy sú bezplatné podľa týchto VOP, v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky.

8.20. Ak sa jedná o chybu, na ktorú sa vzťahuje záruka a ktorú je možné odstrániť, bude takýto tovar opravený. V prípade, že oprava nie je možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade udelenia takejto zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať.

8.21. Ak ide o chybu, ktorá bráni tomu aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez chyby a túto chybu nie je možné odstrániť, predávajúci je oprávnený chybný tovar vymeniť za tovar s rovnakými alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

8.22. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, môže kupujúci:
a) požadovať o odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné
b) požadovať o odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovar a požadovať odstránenie právnych vád
c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny
d) odstúpiť od zmluvy

8.23. Uplatnenie postupu podľa bodu 8.22. týchto VOP kupujúcemu patrí len ako ju oznámi predávajúcemu včas zaslaním oznámenia o vade alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu predávajúceho. Ak sa ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu predávajúci oznámil túto skutočnosť.  Ak predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.

8.24.  Dokiaľ kupujúci neuplatní nárok na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je predávajúci povinný dodať chýbajúci tovar a odstrániť právne vady tovaru. Ostatné vady je povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru, zvoleným spôsobom odstránenia vád však nesmie spôsobiť kupujúcemu vynaloženie neprimeraných nákladov.

8.25. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.

8.26. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.

8.27. Doklady potrebné na prevzatie tovaru reklamácie osobne kupujúcim:
a) tovar pri osobnom odbere môže prevziať iba konateľ spoločnosti alebo ním splnomocnená osoba
b) v prípade, že tovar bude preberať zamestnanec spoločnosti, je potrebné splnomocnenie konateľa s číslom Občianskeho preukazu povereného zamestnanca
c) pre overenie je potrebné sa preukázať platným Občianskym preukazom a/alebo Výpisom z OR prípadne Živnostenského registra, aby sa zabránilo zámene osôb pri preberaní tovaru


9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

9.1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušili výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar podnikateľovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedené v internetovom obchode. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 kalendárnych dní od odstúpenia od zmluvy a to prevodom na bankový účet určený kupujúcim. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar v stanovenej lehote. Predávajúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak má kupujúci nezaplatené záväzky voči predávajúcemu po lehote splatnosti.

9.2. Kupujúci môže od kúpnej zmluvy odstúpiť v zmysle ustanovení zákona č. 512/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len ako „Obchodný zákonník“)


10. Záverečné ustanovenia

10.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. O zmene VOP bude kupujúci oboznámený primeranou cestou a včas a to zaslaním informácie o zmene a doplnení na jeho e-mailovú adresu alebo zverejnením na stránkach internetového obchodu predávajúceho najmenej 30 dní pred ich uplatnením.

10.2. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru kupujúcemu zavinenú prepravnou spoločnosťou alebo udaním nesprávnej adresy kupujúceho, za prípadné nedodanie tovaru vinou dodávateľa, za poškodené zásielky zavinené kuriérskou/prepravnou službou alebo poštou. V takomto prípade je nutné uplatňovať reklamáciu priamo u pracovníka kuriérskej/prepravnej služby alebo na pošte.

10.3. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomné vyhotovenie.

10.4. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočnená najmä elektronicky prostredníctvom e-mailových správ, telefonicky a/alebo písomne na základe listových zásielok.

10.5. Na vzťahy neupravené v týchto VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.



Tieto obchodné podmienky sú platné od 06.10.2024

V Košiciach 06.10.2024

Copyright 2022 - 2024 © MajorShop.sk